maandag 21 augustus 2017

Sportief, stoer en toch meisjesachtig, alleen maar hartjes voor dit #monarokje

Yes!!
Als er een talentvolle patroonontwerpster aankondigt dat ze een sportief en eenvoudig rokjesmodel voor tienerdochters het wereldwijde web instuurt, 
moeten we gewoon een gat in de lucht springen!
alé, vooral de mama's met dochters die er én meisjesachtig én sportief én stoer willen uitzien 

Dat gat in de lucht kwam er onmiddellijk, 
evenals het stofje dat geknipt werd, een restje van dit project.
nog een pluspunt: het is ideaal als iets-grotere-restjesverwerking
Er werd gereden naar de Veritas wegens geen bijpassende biais.
Eenmaal thuis kwam ik tot de conclusie dat ik geen donkergrijze garen had, aaargh!
Dan maar met metallic zilver, ik vind het eigenlijk wel een mooi detail!
 Lang leve de onverwachte wendingen ;-)
Het monarokje is ontzettend mooi in al zijn (haar?) eenvoud.
Ik maakte de rok in 14 jaar omdat de 12-jarige dochter al 165cm is, volgende keer doe ik er nog een paar cm's bij ;-)
Jaja, deze mama is al kleiner dan haar dochter!!
Joía heeft al een tweede rokje besteld en ik kan het haar niet kwalijk nemen!

Net als bij deze outfit, twijfelde ze over haar schoenen, girls will be girls ;-) 

Het springen hoort er toch nog steeds bij ;-) 

Ik stikte de biais vast met mijn blindzoomvoetje, 
dan weet ik dat ik bijna altijd recht en dicht bij de kant stik.
Ook bij het vastnaaien van de zijkanten heb ik het voetje gebruikt voor een mooi evenwijdig stiksel.

Patroon: GRATIS monarokje van Griet
Stof: Restje Marble French Terry, Bambiblauw

BewarenBewaren

12 opmerkingen:

128 zei

Toppertje! Echt iets voor Joia. Jaloers op die benen ;)

Querida zei

Ha, jij bent niet de enige... Die benen zijn potverdikkie al langer dan de mijne, hihi!

vanmiek zei

Mooi, zeg! Daar zouden mijn meisjes ook geen neen tegen zeggen.

Just Delphine zei

een heel schoon rokje en perfecte match met de schoenen ;-)

Emma en Mona zei

Ze staat er zo mooi mee! Die benen inderdaad! Knappe meid!

issews zei

Tof rokje hé! Ik denk dat het ook iets wordt voor die van ons ... en nog meer, misschien kan ze het gewoon zelf maken !?! Het stofje van Joia's rokje vind ik trouwens prachtig!

Fratsels zei

Staat haar geweldig.

bezig bijtje zei

mooi... dank voor de tip van het blindzoomvoetje, nog nooit aan gedacht...

Madelief zei

Prachtig! Je bent er heel snel bij... Vandaag vloog ik ook naar de stoffenwinkel voor hetzelfde naaiprojectje... Hopelijk valt hij net zo mooi uit als bij jou!

Mama Maakt ... (Petra) zei

Wat een snelle actie met mooi resultaat! De dochters (12 jaar en ook rond de 165cm) kijken er afgunstig naar. Ideaal voor den middelbare school-outfit.

Jozefien zei

Ziet me er ook geweldig comfortabel uit!

En overigens: zijn. Het-woorden krijgen "zijn" als verwijzing, bij de-woorden moet je een idee hebben of ze mannelijk of vrouwelijk zijn. Sorry, de taalkundige in mij kon het niet laten 😉

Flaflinko zei

PRachtig jong! Dat patroontje ziet er echt alweer zo'n hit uit!