woensdag 16 augustus 2017

More selfish sewing with the Let's Sti(c)k together blogtour!! #traversebag #noodlehead

Het patroontje van de traversebag van Noodlehead was net uit en ik had het dezelfde dag al in mijn mailbox. Een instant crush ;-)
Na mijn eerste traversebag -helaas nooit op de blog geraakt- wist ik al vrij snel dat ik ooit wel eens een tweede, iets grotere tas zou naaien.
De blogtour "Gepakt en gezakt" kwam dus op het juiste moment!

Ik viel al snel terug op mijn lievelingskleur om de tas te maken,
en kocht dit zalig double gauze stofje van Nani Iro.
Een gokje om zo'n stof te gebruiken, maar ik ben er gek op!!
Ik plaatste 2 magneetjes ipv een kamsnap en gebruikte tassenband ipv gewoon stof.
al vind ik de tassenband nu net iets te 'log' in vergelijking met de tas, misschien dat ik dat nog verander.




Voorzijde met 2 zakjes én magneetsluitingen.

De tassen van Noodlehead gaan steeds mooi 'open' staan als je de rits opent, door de specifieke plaatsing van de rits.
Het binnenzakje maakte ik met de zijkanten van de Nani IRO-stof


                                            De twee formaten van de Traverse Bag.
Stof: Nani IRO wild flower by Naomi Ito for Kokka, Miss Matatabi
Patroon: Traverse bag by Noodlehead

Meer Gepakt en Gezakt / Back to School - blogs vind je hier terug!!

37 opmerkingen:

Unknown zei

Nani Iro - mijn favoriete stofjes! Heel mooi tasje!

Girl in Uniform Lieve zei

Hele mooie tassen. Leuke stofjes ook.

Justine zei

De kleine, grijze tas vind ik echt zeer mooi!

Anja Wouters @stokstaartje zei

Heel mooi tasje. Ik ga het patroon ook eens bekijken want dat zou hier ook wel eens in de smaak kunnen vallen. Ik ben al fan. Stokstaartjedoethetzo.wordpress

ViTess zei

Zo mooi!!

Hutsepruts zei

Hele mooie tasjes en kei mooie stofkeuze!

Unique Marieke zei

Heel mooi patroontje! Heel leuk!

Unknown zei

Knap. Hele mooie stoffencombinatie en prachtige tasjes.

Khadetjes zei

Ik ben geen fan van dat soort tassen maar die stof vrouw, die stof maakt dat allemaal en helemaal goed ♥

Querida zei

Die stof wil ik nu heel graag " in't groot" aankopen ;-)

Khadetjes zei

Dat kan ik me goed voorstellen - Nani Iro heeft trouwens ook canvassen hé; niet zo veel, maar toch enkele.

Eefje zei

Ik kende het patroon nog niet, maar ja, je kan niet alles willen proberen, mmm, niet goed voor de portomonait deze challenge.

Tine Van Oevelen zei

Weer een leuk idee erbij! Mooi

Noxeema zei

mooi!

Lunatiek zei

Oh zo'n mooie stofkeuze! Heel tof gedaan!

Flaflinko zei

Wauw! Wat een mooie tasjes! :D En die stof!! Love it!

Tante Fee zei

Wauw! En toevallig ook mijn lievelingskleur ;-)

... van Sara zei

Ik vind je tas heel erg mooi! Mooie stof en mooi patroon ook. Als je de tassenband wil aanpassen, zou een mooi (kunst)leren lint misschien fijner zijn? In cognackleur, dat vind ik mooi passen bij deze tinten blauw!

Stoffenspulletjes zei

Super tas he! Nadat ik jou eerste tas had gezien op instagram heb ik het patroontje ook ineens aangeschaft. Heb nu net ook mijn 2de versie gemaakt :-) Mooi en handig! Dit is weer een pareltje!

Nathalie V zei

Prachtige stof! Nano Iro double gauze?
Ik zou het niet aandurven om daarmee een tas te maken.
Maar ik wil wel aan die tas voelen!

Just Delphine zei

dat lijkt me nu eens een praktische tas, zo eentje waarbij je uw handen vrij hebt, ze komt zeker op het lijstje met mogelijke patroontjes te staan.
heel leuke kleur trouwens

Querida zei

Ooh, ben benieuwd naar jouw versie!!

Querida zei

Dat is idd een super optie ;-) Bedankt voor de tip!

Querida zei

Ik durfde ook niet, maar wilde het stofje zo vaak mogelijk zien ;-) Dus het moest wel, hihi

Querida zei

Bezige bij als ik ben, is het een must om mijn handen steeds vrij te hebben ;-)

Querida zei

Moh, wat een goede smaak heb jij ;-)

Querida zei

Dank je wel!! En ja, echt wel verliefd op het stofje!!

Querida zei

Oepsie, sorry!! :-D

Querida zei

Dank je!

Querida zei

dank je !

Querida zei

Dank je wel! Het is een zalige tas.

sonja zei

Wat een enige tas. En je hebt er door je bijzondere stofkeuze er een echt persoonlijk item van gemaakt. Ook het kleine grijze tasje vind ik erg mooi.

MieldeFleur zei

Prachtige stof en daar maakte je een mooie tas van. Beiden trouwens echt heel leuk! Om trots mee rond te lopen!

Lisette zei

Zeer geslaagd! Vooral dat grijze tasje vind ik heel mooi!

Unknown zei

Oh! Instant crush op jouw stoffenkeuze! Die Nani Iro zou ik toch eens in huis moeten halen. En die tas lijkt mij wel heel handig in gebruik! Top! Ferm gedaan! X

Unknown zei

Wauw; 2 prachtexemplaren!

Miss Pixie zei

Waauw, heel erg mooi!
Zien er 2 handige formaten van tassen uit.