zaterdag 2 augustus 2014

Hoe maak je je zoontje blij?

In mijn geval is dat zeer simpel:

1. Je bestelt een voetbalstofje online
2. Je laat hem het pakje opendoen
3. Je geniet van het geschreeuw: "WAAAAAAUW, een stof met voetballen op"
en  aanhoort zijn smeekbede: "Mag ik ALSJEBLIEFT een t-shirt, NU!"
4. Je wast als de wiedeweerga het stofje en hangt het snel te drogen 
5. Begint stiekem te knippen -op de tribune- tijdens zijn zwemles
6. Snel stiekem naaien zodra hij buiten speelt (en ja, daar komt altijd een bal bij te pas!)
7. Wijselijk te zwijgen als we terugkomen van zijn voetbaltraining zodat hij er niet achter vraagt
8. 's Avonds nog te ontdekken dat je net dezelfde kleur flock in huis hebt.

Resultaat:

One happy kid :-)

De pers heeft een halsafdruk achtergelaten op de zwarte tricot,
maar uit ondervinding wast zich dat na één keer eruit.

Omgezoomd met één van de vele steken van mijn Bernina








Zwarte achterzijde omdat het eigenlijk de bedoeling was dat ik er een trui van zou maken.
Zo heb ik nog voldoende over voor deze winter.

Ik heb het t-shirtje deze keer op een andere manier gemaakt omdat ik er bijna zeker van ben dat dit zeer frequent gedragen zal worden.  In plaats van het shirtje enkel te overlocken heb ik al de delen overlockt én dan pas aan elkaar genaaid met een stretchsteek.


In zijn 'echte' voetbaltenue van dit jaar

Stof: Kersenpitje, Lillestoff - boordstof ( ook toevallig in huis in net dezelfde kleur): Gemaakt
Patroon: Ottobre 3/2011.  

10 opmerkingen:

Khadetjes zei

Gij supermama!

KaatjeNaaisels zei

Dat gezicht spreekt boekdelen, super gedaan! En stikjaloers op uwe Bernina

ikmaakhetzelfnu zei

Leuk gemaakt,die gaat nu nog beter kunnen voetballen ;-)

Sheena zei

Mooi! En heel tof gedaan met die naam op de achterkant. :-)

MaZella zei

mohow.. prachtig!!!!!

Katrientje vanalles zei

super mooi! en zo tof dat hij er enorm gelukkig mee is.

Angel Trendy Fashion zei

heel mooi en ik denk dat jij de beste mama van de wereld bent in de ogen van je zoontje

Unknown zei

Keitof

Edje zei

Leuk hè, als ze zo blij zijn met je maaksels!
Heel tof dat shirtje!

Anoniem zei

Knippen op de tribune???? Jij supermama!!! Tof met zijn eigen naam erop!