dinsdag 29 januari 2013

Recept nr 16*

Ik ontdekte de Sew Along 'Zo Geknipt' een tijdje geleden!
Mmm, daar wilde ik wel aan meedoen, eens zien wat ze de maand januari hadden gepland:

recept nr 16: Een zakdoekdoos met een jasje aan
recept nr 26: Baantje zwemmen

De zwemtas -noem het maar beroepsmisvorming- spreekt me helemaal niet aan... Hoeveel kleuters en leerlingen ik al heb zien struikelen over de touwtjes, ik kan ze allang niet meer tellen!  Ze sleuren ermee over de grond en hun voetjes raken verstrikt in de touwen.  Om maar niet te spreken over hoe de touwtjes snijden in de schouders als ze er iets zwaarders instoppen (bv om op schoolreis te gaan)
Maar enfin, dat is mijn persoonlijke mening. Daar zijn jullie verder niets mee hé ;-)

Recept nr 16, dat zag ik onmiddellijk zitten!!
Mijn tante verjaart binnenkort. 
Sinds ze weet dat ik -geheel vrijwillig- achter de naaimachine leuke dingen maak, heeft ze al een paar keer laten vallen dat ze wel nieuwe kussens kan gebruiken voor de zetel...
De kussens moet ik dringend maken (de juiste kleur paspel is nog niet aangekomen), het bijpassende zakdoekenhoesje heb ik vandaag afgewerkt.
Net op tijd voor de Sew Along dus. Het was mijn eerste kennismaking met biais, een uitdaging dus.
Het is me redelijk gelukt, buiten één keer lostornen (en natuurlijk de lange zijde!).  Een echt precisiewerkje is het, ik veronderstel dat het na een aantal keer iets gemakkelijker gaat...
(Kan iemand dat alsjeblieft bevestigen :-D)




Groene stof: Ikea
Gebloemde stof: Limbutex

 

*Vergis je niet, ik ben absoluut GEEN keukenprinses... Helaas hebben ze me overgeslaan toen ze kookkunsten uitdeelden ;-)

Geen opmerkingen: