woensdag 12 juli 2017

Eindelijk, een Explorer Tote #noodlehead

Aangezien de dochter eind augustus op internaat vertrekt,
ben ik al stilletjes bezig aan haar 'uitzet'.
klinkt gek hé :-)
Pyjama's, toilettas, kamerversiering,... rolden al van onder mijn naaimachine.
#alleennogdetijdvindenomtebloggen
Ze wilde ook nog een mooie, grote tas met rits om mee te nemen.
Het patroontje van de Explorer Tote lag al te wachten ;-)
Ik plaatste haar achter de laptop om stofjes kiezen,
duidelijk een heel moeilijke opdracht voor haar.
Uiteindelijk belandden we op Spoonflower en vond ze haar 'cactus'keuze.
Ik stalkte mijn mede-ge(s)tikt-wijf An om een workshop en JOEHOE,
er ging een Explorer Tote workshop door in de Stoffenkamer!
Een stoffenwinkel dat ik al heel lang een bezoekje wil brengen.
Het moet gezegd:
De workshop was weer alles wat ik ervan verwachtte!
Iedereen vertrok met een -bijna- afgewerkte tas.
Die An, dat is toch een straffe madam.

Joía was zo blij met haar tas dat ze het de volgende dag al mee naar school nam ;-)
Het was ook het eerste wat klaar lag om mee op vakantie te nemen.





Ik ben ontzettend jaloers op Joía haar Explorer Tote XL!!
Voorzijde


Achterzijde
Zie je de doorlopende print aan de zakjes? Zó trots!

Ik vind de tas heel erg mooi,
zowel qua stofkeuze, patroon als afwerking.
Nog nooit ben ik zó tevreden over een naaisel geweest.
Ik vergat een 'sleutellintje' in de tas te naaien.
Maar deze oplossing is zelfs nog beter.
Een sleutelhanger voor haar internaatkamersleutel mét kamsnap ;-) 

Overal binnenzakjes!
Smartphone, pen, iets groter zakje
Aan de andere binnenzijde drie redelijk grote zakjes.



In stijl de ritsuiteinde verbergen ;-) Gouden rits van Veritas!


Achterkant van de tas.
de onderzijde van de 'flap' in hetzelfde stofje als de tas zelf.



Patroon: Explorer Tote XL, noodlehead
Stof: Buitenstof Spoonflower by Shopcabin, Binnenstof uit mijn kast ;-)
Hengsels: De stoffenkamer (wat een keuze!!)
Fournituren: K-bas



12 opmerkingen:

Flaflinko zei

We zullen eens moeten daten om een selfish exemplaar te maken! Wat peisde daarvan?! :)

Just Delphine zei

Heel mooi! Ik zou zeggen nu eentje voor jezelf als traktatie omdat je al zo'n grote dochter hebt

Unknown zei

Dat is een geweldig idee!!

Unknown zei

Stofje ligt al klaar maar eerst genieten van onze vakantie 😉

Flaflinko zei

Geef maar een seintje! :) Mijn stofje ligt al gereed! :)

Jace did it zei

Goh ik doe ook mee! Mijn moeder wil er ook nog een en ik nog eentje voor mezelf :-). Trouwens applaus voor je doorlopende print! :-))) xx

Flaflinko zei

Joepie, dan komt het zeker goed! 👌

Groetsels zei

Ziet er goed uit.

Gaëtane zei

Oooh prachtexemplaar 😍

Stoffenspulletjes zei

Wauw supermooi allemaal! Duidelijk met perfecte details! 😀

Mieke Jansen zei

Ik wil ook wel meedoen zenne :)

Mieke Jansen zei

Pareltje!!