dinsdag 8 april 2014

KCW day 1+2 en dochter aan de naaimachine :-)

Eindelijk tijd om te bloggen...

DAG 1

De eerste dag van KCW-challenge spendeerde ik aan het uittekenen van een A-lijntje voor de smalle lange dochter... (basis A-lijntje SVDZ)
Ik was niet echt zeker van het patroontje dus koos ik een goedkoop stofje.
Het resultaat:




Een aan-foto hebben jullie nog van me tegoed, maar mijn vrees was terecht.
De armsgaten zijn te klein (dochter heeft echt een lang lijfje), en het model past haar niet echt.
DUS weer maar eens iets nieuw proberen.
Als er iemand een A-lijntje weet voor een lengte van 10 jaar en een breedte van 6à7jaar???
ik ga me er nog eens wagen maar dan beginnend van de Louisa dress...
(ik heb hier een hemels stofje klaarliggen dat smeekt om een heel simpel kleedje.)


DAG 2

Aangezien mijn dochter nog steeds herstellende is van haar operatie (amandelen en poliepen) nodigden we een vriendinnetje uit om te komen spelen...
's morgens gebeurde er dit: 


en 's namiddags:





Ik ben super trots op de dames.
Patroontje overtekenen, op de stof leggen, vastspelden, uitknippen, aan elkaar vastnaaien!
Ik heb enkel de elastiek en de biais moeten vastnaaien.

En fier dat ze waren! Terecht :-)

5 opmerkingen:

Mieke Jansen zei

Oh, ik kijk stiekem ook al uit naar het moment dat ik met de dochter aan de naaimachine kan :) Allé, en dat er meer geproduceerd wordt dan er weer gecorrigeerd moet worden :)

Tam Tam zei

Knap resultaat!

Kris zei

dat met die armsgaten heb ik ook en onze dochter is niet bepaald lang en smal ;-) Armsgaten een beetje dieper tekenen en je hebt een aangepast patroon waar je mee verder kan! Als je echt veel zin hebt kan je zelfs dit jurkje nog retoucheren. 't zou anders zo zonde zijn van die vrolijke flamingo's :-)

Querida zei

Dank je voor de tip! De flamingo's zijn al verkast naar het nichtje :-)

Mamadammeke zei

Mooikes!