woensdag 29 januari 2014

KWC #day two and three...

Ik heb vandaag de Swing Skirt afgemaakt...
Zonder mijn dochter erbij => dom, dommer, domst :-s

Na een mailtje naar Marte van Compagnie M. besliste ik om 6 jaar over te tekenen voor mijn bijna 9 jarige dochter... (het blijft toch een super-smalletje)
Kieken dat ik ben :-p , teken ik toch de 7 jaar over, het resultaat:

Zijkant

"Mama, kijk: als ik mijn buik een beetje intrek valt het rokje
helemaal naar beneden"
Zo'n mooi rokje, ben er helemaal verliefd op... Het is niet omgezoomd... Ik twijfel nog om het rokje te laten liggen tot ze erin groeit - in de breedte - of het los te tornen en er een elastiek in te naaien...
Let wel: geheel mijn eigen schuld hé, het patroontje is zalig om te volgen... fototutorial met verstaanbare uitleg, super dus!


Om de 'teleurstelling' snel te vergeten ben ik aan een pyjama begonnen voor de dochter (weer iets om af te vinken van het lijstje.)
Ik vond het zo leuk dat ik het in één ruk heb afgemaakt:








Tof hé!! Jammer dat het dubbelzijdig stofje nu zo goed als opgebruikt is.
Mouwen en broekspijpen zijn extra lang (dochter wilde absoluut contrasterende boorden eraan), maar dan kan ze het langer dragen...
En het mooiste compliment: ze slaapt er al in <3
Patroontje van de longsleeve: Patrick Curved Raglan T-shirt
Patroon broekje: overgetekend van een hele leuke pyjama (Maxomorra - trees)

7 opmerkingen:

Unknown zei

Waarom geen rek in de tailleband steken
Heel mooie stoffencombinatie!!

MultiVroon zei

Precies, een verticaal naadje van de tailleband opentornen, aan de binnenzijde van de rok, en je schuift er zo een knoopsgatenelastiek doorheen. Op het ene eind een knoop, en voila.

Beetje zoals deze: Luiewijventailleband

MultiVroon zei

Mooi rokje trouwens, maar ik vond m ook al mooi :) En heerlijk zo'n pyjama!

Querida zei

Dank je wel!... Waarschijnlijk pas ik het rokje inderdaad nog aan, zonde dat het zou blijven liggen hé!! (je linkje werkt precies niet bij mij?)

Mamadammeke zei

Wel heel erg mooi hoor!

Marleen (Petrol and Mint) zei

schone sterrekestricot !
jammer van de rok - ze groeit er wel in ;-)

Mieke Jansen zei

Ik ben ook een voorstander van de luiewijventactiek (en dus de elastiek). Echt zonde dat zo'n schoon rokje in de kast blijft liggen anders! En de pyjama, geweldig!