donderdag 14 februari 2013

Kaptrui voor de jongens

Mijn oudste zoon (de middelste in de rij) moet helaas voor een weekje op logies in een kinderrevalidatie-centrum...
Om zijn leed wat te verzachten -wij mogen er niet bij blijven, enkel 's avonds hem in bed leggen- besloot ik om een superzachte, knuffeltrui te maken. (mijn allereerste, dus een beetje naaistress)

Hij mocht zelf een kleurtje kiezen en koos voor een simpel rood Nicky Velours met blauwe boordstof...
Ik nam er het boek 'Stof voor durf het zelvers' bij en begon ;-)

Er waren voor mij heel wat eerste keren:
*met boventransportvoet gewerkt
*tricot genaaid (binnenkant kap)
*Nicky Velours genaaid
*boordstof aangezet
Hèhe, maar nu het belangrijkste: het is allemaal gelukt ;-) Zonder te zweten, te vloeken,...
Gewoon, voordat ik het door had, was de hoodie al klaar!!
Hij zegt dus: 'Wauw'  ;-)




Maar.... Omdat deze zoon zo blij was, kon zijn kleiner broertje niet achterblijven!
Dezelfde dag nog stofjes geknipt, gisteren gemaakt:
Ook hij mocht zijn kleurtjes zelf kiezen
Gelukkig dat hij was toen hij terugkwam van tenniskamp (jaja, ik heb hier een sportief ventje in huis, want hij heeft de trui aangehouden voor zijn voetbaltraining ;-))
2 rondjes rond de tafel heeft hij gedanst, 'yes, wauw en cool' waren een paar woordjes die uit zijn mondje kwamen ;-)

Nu mogen jullie collectief
 Ooooh, hoe lief zeggen :-)
bij het aanschouwen van volgende foto
Ik zal maar niet zeggen met wat ik hen gechanteerd heb, als ze even lief bij elkaar zouden liggen ;-)


 Voor mij is de kaptrui uit het boek SVDHZ geslaagd, mede dankzij de geweldige uitleg en de vele foto's...

Aaai, nu komt mijn dochtertje toch  vertellen dat ze ook ééntje wil..... Ik weet wat te doen...


2 opmerkingen:

meiske zei

Die zien er leuk uit. Dat boek moet ik toch ook maar eens bestellen. Ik krijg het nog druk met alle projektjes.

Querida zei

Zeker het boek kopen!! Ik vind het zeer goed uitgelegd (voor een leek zoals mij)